Baggrund

MOtivaTION ApS har været lang tid undervejs, men var først flyvefærdige i marts måned 2006, hvor vi i kraft af et bredt uddannelsesforløb og en lang række erfaringer med idræt, leg og bevægelse følte at vi blev nødt til at gøre en indsats for at en langt større målgruppe kunne få glæde af vores brede ekspertise inden for idræt, leg og bevægelse og for at vi selv kunne leve et rigere liv med det vi mest af alt brænder for.

På daværende tidspunkt blev virksomheden Friluftsbasen etableret og i januar 2010 trængte vores projekt til en kraftig ansigtsløftning, da navn og visuel identitet ikke stod mål med det professionelle arbejde som leveres i dag af MOtivaTION, så det blev vores nye navn. Først som et I/S og i 2015 blev vi til et ApS.

Vi har kort beskrevet vores uddannelsesmæssige og erfaringsmæssige baggrund således:

Idrætspædagog

  • Dybdegående arbejde med et bredt idrætsbegreb, hvor idræt er lig fysisk aktivitet
  • Kompetence til at give alle uanset alder, evner eller køn gode oplevelser ved hjælp af fysiske aktiviteter
  • Erfaring med forskellige roller ved formidling af idræt
  • Teori omkring børns motoriske og fysiologiske udvikling fra 0-20 år, idrætslege for børn og unge fra 0-20 år, idræt som livsstil, idræt og samfund, idrætspædagogik og idrætspsykologi
  • Praksiserfaring med alt fra Gamle lege og alternative idrætslege til konkurrenceidræt over handicapidræt og grænseoverskridende idrætsaktiviteter

Idrætslærer

  • Dybdegående arbejde med idræt i traditionel forstand, såsom atletik, redskabsgymnastik, boldspil, ekspressiv idræt med videre
  • Kompetence til at undervise i faget idræt i Folkeskolen
  • Erfaring med undervisningsdifferentiering, metodevalg i forhold til målgruppe og lektionsplanlægning
  • Teori omkring anatomi, fysiologi, opvarmning, idræt som livsstil, idræt og samfund, idrætspædagogik og idrætspsykologi
  • Praksiserfaring med alle traditionelle idrætsgrene
  • Svømmelæreruddannelsen

Friluftsvejleder

  • Dybdegående arbejde med vejlederbegrebet og effekter af den læring som opstår i uderummet/naturen
  • Kompetence til formidling af friluftsaktiviteter, såsom havkajak, kano, træklatring, vandring, mountainbike, O-løb, lejrliv, alpint skiløb og primitiv madlavning
  • Erfaring med undervisningsplanlægning, gruppeprocesser og pædagogiske virkemidler i forbindelse med friluftsliv
  • Teori omkring kost og ernæring, hypotermi, naturforvaltning, dansk friluftstradition, kultur- og friluftspolitiske forhold, natursyn og friluftslivets pædagogik
  • Formidling af friluftslivets muligheder under skiftende årstider og forskellige danske naturtyper
  • Livredderprøve
Erfaringsgrundlag
  • Idrætsaktive gennem hele livet indenfor en bred vifte af idrætsgrene: fodbold, bordtennis, brydning, tennis, svømning, basketball, volleyball, fitness, cross-fitness, golf, motionsløb, ultraløb, motionscykling og triathlon
  • Erfaring med fritidsledervirksomhed ved at have fungeret som trænere og instruktører indenfor fodbold og bordtennis, bestyrelsesarbejde og samarbejde mellem institution og idrætsforeninger
  • Erfaring med projektledelse og -arbejde i forbindelse med aktiviteter for børn og unge
  • Erfaring med svære samtaler med forældre og tværfaglige samarbejdspartnere
  • Instruktør og formidler af kano- og kajakture, lejrliv, mountainbike, træklatring og stavgang
  • Erfaring med medbestemmelse hvor børn og unge inddrages for at få ejerskab og indflydelse på projektet
  • Erfaring med aktivering af ressourcesvage og inaktive børn, unge og voksne i idræts- og bevægelsesprojekter, herunder børn og unge med indlæringsvanskeligheder
  • Erfaring med udarbejdelse og gennemførelse af oplevelsesture, events og gruppeprocesser for personalegrupper
  • Erfaring med udvikling af mere end tusinde lege og aktiviteter til forskellige formål

Baggrund

MOtivaTION ApS har været lang tid undervejs, men var først flyvefærdige i marts måned 2006, hvor vi i kraft af et bredt uddannelsesforløb og en lang række erfaringer med idræt, leg og bevægelse følte at vi blev nødt til at gøre en indsats for at en langt større målgruppe kunne få glæde af vores brede ekspertise inden for idræt, leg og bevægelse og for at vi selv kunne leve et rigere liv med det vi mest af alt brænder for.

På daværende tidspunkt blev virksomheden Friluftsbasen etableret og i januar 2010 trængte vores projekt til en kraftig ansigtsløftning, da navn og visuel identitet ikke stod mål med det professionelle arbejde som leveres i dag af MOtivaTION, så det blev vores nye navn. Først som et I/S og i 2015 blev vi til et ApS.

Vi har kort beskrevet vores uddannelsesmæssige og erfaringsmæssige baggrund således:

Idrætspædagog

  • Dybdegående arbejde med et bredt idrætsbegreb, hvor idræt er lig fysisk aktivitet
  • Kompetence til at give alle uanset alder, evner eller køn gode oplevelser ved hjælp af fysiske aktiviteter
  • Erfaring med forskellige roller ved formidling af idræt
  • Teori omkring børns motoriske og fysiologiske udvikling fra 0-20 år, idrætslege for børn og unge fra 0-20 år, idræt som livsstil, idræt og samfund, idrætspædagogik og idrætspsykologi
  • Praksiserfaring med alt fra Gamle lege og alternative idrætslege til konkurrenceidræt over handicapidræt og grænseoverskridende idrætsaktiviteter

Idrætslærer

  • Dybdegående arbejde med idræt i traditionel forstand, såsom atletik, redskabsgymnastik, boldspil, ekspressiv idræt med videre
  • Kompetence til at undervise i faget idræt i Folkeskolen
  • Erfaring med undervisningsdifferentiering, metodevalg i forhold til målgruppe og lektionsplanlægning
  • Teori omkring anatomi, fysiologi, opvarmning, idræt som livsstil, idræt og samfund, idrætspædagogik og idrætspsykologi
  • Praksiserfaring med alle traditionelle idrætsgrene
  • Svømmelæreruddannelsen

Friluftsvejleder

  • Dybdegående arbejde med vejlederbegrebet og effekter af den læring som opstår i uderummet/naturen
  • Kompetence til formidling af friluftsaktiviteter, såsom havkajak, kano, træklatring, vandring, mountainbike, O-løb, lejrliv, alpint skiløb og primitiv madlavning
  • Erfaring med undervisningsplanlægning, gruppeprocesser og pædagogiske virkemidler i forbindelse med friluftsliv
  • Teori omkring kost og ernæring, hypotermi, naturforvaltning, dansk friluftstradition, kultur- og friluftspolitiske forhold, natursyn og friluftslivets pædagogik
  • Formidling af friluftslivets muligheder under skiftende årstider og forskellige danske naturtyper
  • Livredderprøve
Erfaringsgrundlag
  • Idrætsaktive gennem hele livet indenfor en bred vifte af idrætsgrene: fodbold, bordtennis, brydning, tennis, svømning, basketball, volleyball, fitness, cross-fitness, golf, motionsløb, ultraløb, motionscykling og triathlon
  • Erfaring med fritidsledervirksomhed ved at have fungeret som trænere og instruktører indenfor fodbold og bordtennis, bestyrelsesarbejde og samarbejde mellem institution og idrætsforeninger
  • Erfaring med projektledelse og -arbejde i forbindelse med aktiviteter for børn og unge
  • Erfaring med svære samtaler med forældre og tværfaglige samarbejdspartnere
  • Instruktør og formidler af kano- og kajakture, lejrliv, mountainbike, træklatring og stavgang
  • Erfaring med medbestemmelse hvor børn og unge inddrages for at få ejerskab og indflydelse på projektet
  • Erfaring med aktivering af ressourcesvage og inaktive børn, unge og voksne i idræts- og bevægelsesprojekter, herunder børn og unge med indlæringsvanskeligheder
  • Erfaring med udarbejdelse og gennemførelse af oplevelsesture, events og gruppeprocesser for personalegrupper
  • Erfaring med udvikling af mere end tusinde lege og aktiviteter til forskellige formål